“bukan chinta saya 1”

Okeh, jujurnya entri ini adalah berkenaan kisah cinta mamat sweet yang kecundang dulu dan sekarang. Siapa? Saya lah..

Di sekolah rendah saya seorang yang skema (nerd), tapi agak nakal dan kuat bermain pada waktu rehat, biasalah budak lelaki kan? Darjah 1 baru nak tunjuk perangai, duduk kelas nombor 12 dari 15 kelas. Pergh! Banyak gila kelas tapi itu dulu dan siap pernah terberak dalam kelas (haha, malu!). Darjah 2 pandai sikit walaupun nakal-nakal kira bagus lah naik kelas nombor 10 dan maintain duduk kelas nombor 10. Baiklah disinilah saya baru sedar tentang kewujudan makhluk bergelar perempuan. LOL!

Sebenarnya sejak daripada dulu lagi, setiap dua kelas akan berada dalam kelas pendidikan jasmani (PJ) yang sama tetapi kenapa daripada darjah 1 hingga darjah 2 saya tak pernah perasan kewujudan perempuan? Mungkin ketika darjah 3 itu hormon saya sedang berkembang ditahap awal, rasanya. Melihat si dia umpama melihat syurga bidadari, walaupun dia berdahi jendul sikit (dulu mana ada wajib pakai tudung bagi perempuan) tapi rambut dia sedikit perang dan sangat comel melihatnya!

Disebabkan itu, saya seringkali teruja dengan matapelajaran yang tidak ada exam iaitu PJ dan hampir setiap saban minggu menunggu. Maklumlah kelas seminggu sekali tapi yang menjadi persoalannya, mengapa waktu rehat tak pernah nampak si dia? Musykil sungguh dan saya pun bermain bersungguhlah disetiap waktu rehat, sampai mama bising baju selalu kotor pabila balik rumah.  Nampaknya tidak bolehlah salahkan perempuan kalau dia memang jadi nadi dan pemangkin kepada sang pria seperti saya, walaupun tidak ganteng! (kacak) serta tidak pandai. Sudah macam beauty and the beast, dia pandai, cantik, entah kenapa budak lelaki kelas nombor 10 dan tidak pandai ini suka pada budak perempuan kelas nombor 4 itu.

Setahun berlalu, tidak pernah berlaku apa-apa pun diantara kami berdua sama ada teguran, senyuman mahupun pandangan, cuma ada harapan untuk mengenalinya dan akhirnya masuk ke tahun yang baru. Seperti yang saya katakan tadi,  sudah lumrah perempuan ini nadi dan pemangkin kepada seorang lelaki dan saya menjadi lebih pandai dan melangkah ke kelas nombor 4 dari kelas nombor 10  (Tahniah!). Tercari-cari jugalah budak perempuan berdahi jendul itu di kelas mana dan inilah takdir Tuhan dalam permainannya, saya dinaikkan ke kelas nombor 3. Lebih memeranjatkan saya ditempatkan sebelah kerusi kosong tetapi disebelah perempuan. Hah!? Duduk sahajalah walaupun mengeluh malu, Allahuakhbar! Itu dia! Budak perempuan dahi jendul!!! Saya terkedu malu, namun tetap tersenyum… Bersambung

10 Responses to ““bukan chinta saya 1””

  1. waawaaa! tak sabar nak tgu next episode plak.. kiih3

  2. tak sabar nak tunggu next episode!..~_^*

  3. wah…. banyak giler kelas sampai 15…. x sabar tunggu next ep.. :)-

  4. hak3,,starting pun dah lawak ;D

  5. Cepat continue…… ^_^v

  6. that day watched ur vdeo kat hnsz zlkh punyer blog..now jupe ur link kat blog incik hamster tikus:P

    ‘jendul…:D
    cpt2 smbg..:)

  7. shafiqanabila Says:

    wow.. menariklah.. i like it.. cepat2 buat next episod okay?? =)

  8. AH, we want MOREEE ! 😀

  9. kenapa sampai 15 kelas? Satu kelas bape orang. Pergh darjah 2 dah usha awek yer…hahah

  10. Haha. Kelakar lah, bang! Tpi sgt sweet ohhhh (:

Leave a Reply

