“setahun yang cuba tak dibazirkan”

Syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurniaannya telah memberkati hidup saya untuk setahun yang singkat ini. Alhamdulillah, syukur Ya Allah.

Dalam kehidupan yang begitu singkat ini, tidak ada sesiapa pun dapat menduga yang baik mahupun buruk namun inilah kehidupan realism yang sedang saya alami. Kenyataan yang harus yang diterima bahawasanya ini adalah tanda-tanda positif dalam hidup ini. Kini tidak lagi saya peduli dengan kokokkan ayam mahupun kicauan burung yang begitu menjengkelkan sepanjang kehidupan saya yang bermula setahun yang lepas. Orang yang berhasad dengki mempunyai getaran yang negatif dalam getar tubuhnya, oleh itu bahasa tubuh dan luarannya menjelaskan keadaannya. Dek kerana itu saya harus bersikap berlawanan dengan mengecas getar positif keseluruh anggota yang bersambung, supaya ianya positif berpanjangan. InsyaAllah.

Setahun yang tidak dibazirkan bermula dengan perkenalan antara saya dan Izham Ismail pertama kalinya di court futsal, beliau turut memperkenalkan belog ini kepada saya. Borak-borak santai kedai mamak mengenai blog itu telah menemukan saya dengan sesuatu diluar jangka, “oh Am idea kau!!!”.. Baiklah, saya setuju untuk melakonkan Ini Vidiyo Saya secara spontan. Akhirnya telah ‘menemukan’ saya dengan puluhan ribu penonton yang sangat-sangat supportive, sporting dan paling penting pesanan itu sampai pada tuan blog. Alhamdulillah, terima kasih Izham Ismail. Dalam beribu Izham Ismail hanya satu yang saya kenal. Thanks bro!

Thanks!

Seterusnya setahun itu tidak dibazirkan apabila individu-individu yang menonton mula memberi tindakbalas yang tidak disangkakan, diluar jangkaan saya. Syukur, Alhamdulillah. Individu-individu ini adalah fans tuan blog tersebut dan kini telah menjadi kawan-kawan saya juga, saya sayang anda sampai bila-bila, janji! Bukan saya takut kehilangan tapi saya takut kehilangan individu-individu yang baik hati ini. Kalau saya berkemampuan, pastinya akan adanya hari penghargaan buat kalian. Semoga Tuhan itu mendengar permintaan yang belum tertunai ini. Sekurang-kurangnya ini adalah memori waktu muda yang pastinya akan membuatkan saya tersenyum sendirian tatkala usia dijamah tahun. Mungkin juga sebuah cerita untuk cucu-cucu saya. InsyaAllah kalau umurnya panjang. Amin.

Akhir sekali, kepada individu ini. Kami tidak kenal satu antara lain, kami berbeza umur, latar belakang, jantina dan sebagainya. Telah saya katakan, bukan saya takut kehilangan tapi takut kehilangan individu-individu yang baik hati ini. Namun yang pastinya selepas semuanya berlalu, ini adalah memori yang paling baik untuk dikenangkan. Pada mulanya saya mahu berterima kasih untuk entri ini dan entri ini. Kadangkala saya merasakan apa yang dilakukan oleh saya ini adalah menurut hati yang memberontak ikhlas dan semahu-mahunya. Akhirnya ada mata yang melihat dan menghargainya apa yang telah dilakukan. Kepada individu tersebut, saya hanya semut hitam berjalan dimalam kelam namun telah dipancarkan oleh kamu sedikit limpahan cahaya untuk saya bergerak dalam gelap. Kamu adalah ‘sesuatu’ dalam laman maya ini dan bermakna buat saya, cuma ini saya mengerti. Terima Kasih.

Memang sesuatu kan?

Akhir sekali, terima kasih kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam ‘pembikinan’ drama realism yang telah dilakonkan secara nyata dan maya oleh saya sendiri. Dibantu oleh Izham Ismail, kawan-kawan Gombak, AH Friends, HZ Fans dan tentunya Hanis Zalikha. Terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang mengucapkan selamat hari jadi kepada saya. Sangat-sangat terharu.

*Terharu

Ini adalah setahun yang cuba tak bazirkan, akhirnya tidak dibazirkan!

*Tidak ada kaitan apa-apa ya berkenaan lagu ini. Enjoy!

5 Responses to ““setahun yang cuba tak dibazirkan””

  1. entry yang padat dan agak menyentuh hati walaupun ni kali pertama saya singggah disini. Insan-insan itu tidak akan hilangkan kalau tidak diizinkan olehNYA. πŸ™‚

  2. hye back AH..

    dh wish kt fesbuk.. tp nk wish lg kt cni..
    hepy belated b-day..
    nk jadi silent reader jer sbnrnye..
    dlu HZ fanz, skg brtmbah lg- AH fanz.
    keep it up~

  3. Hihi. Selamat jadian AH! πŸ˜‰

  4. Once again.. happy belated birthdayyy Azmi.. πŸ™‚
    Entry ni pon sangat sweeeet dah.

  5. Not to late to wish happy belated πŸ˜€

Leave a Reply

