“hujan syawal – rahmat”

Dicapai tuala, meluru terus ke bilik air supaya tiada sebarang perebutan dengan yang lain dirumah. Argh! Sejuk bangat, maklumlah hujan tadi. Alhamdulillah rahmat pagi syawal. Ter.. Ter.. Ter.. Terketar-ketar keluar dari bilik air. Badan sudah dilap kering, terus disembur deodorant, disarung baju putih, terlihat baju melayu yang digosok kemas dan licin, terus dipakai.

Songkok? (tak pernah dalam sejarah aku pakai songkok sejak tingkatan 3, agaknya – monologku). Kelihatan kemas dan disisipkan butang baju melayu jenis cekak musang. Sampin? (bukan kegemaran aku ketika memakai baju melayu, kalau pakai macam skirt – monologku). Lengkaplah, melayu porak peranda dalam pakaiannya. Haha.

1 Syawal, juadah memang banyak, nanti dulu. Adil! Fitri! Mari solat AidilFitri! (Tidak ditujukan kepada Aidil mahupun Fitri, sengaja di up-to-date kan aidilfitri. Hehe). InsyaAllah setelah selesai, akan ke kuburan Arwah Papa (Al – Fatihah). Kemudian barulah raya bersama keluarga dan taulan, yang paling penting juadah yang banyak lemak, kalori serta berminyak. Pergh! Itu yang sedap. Melayu kan? Haha klise.

Okay dah siap!

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir sahaja. Batin belum lagi. 🙂

P.S Walaupun lagu sedih, perspektifnya dalam suaranya sentiasa segar tiap kali raya.

Advertisements

One Response to ““hujan syawal – rahmat””

  1. hye AH,Selamat Hari Raya,wah segak bergaya baju hitam……….:)

    time mkn tu jgn gelogoh sgt….ehehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: