“kenapa entri ini AHZ?”

 

Poyo je lebih.

Menulis ini adalah di antara satu cara membina kekuatan mental dan meluahkan emosi. Justeru menulis ini boleh mengurangkan tegangan yang di alami oleh seseorang yang sukar untuk meluahkan perasaan mereka, kecuali pada teman rapat. Bagaimanapun aku menulis kerana minat dan mungkin kedua – duanya. Mungkin kepada minat.

Untuk entri ini aku merasakan seperti malu – malu untuk menaip keletuk keletak papan kekunci ini di sebabkan HZ. HZ? Aku sudah tersenyum dengan menulis mengenai signature ini, mungkin perkara biasa bagi mereka yang tidak mengenalinya. Tetapi dengan pemikiran yang waras dan daya kreatif yang di tambah dengan imaginasi terciptalah itu dan ini. Aku hanyalah manusia biasa yang memikul beban realiti dalam norma kehidupan ini, benar. Janganlah biarkan perasaan haloba untuk meninggi diri itu menebal dalam kamus hidup. Cuma bersyukur pada Tuhan sesaat dikurniakan kejayaan. Amin.

AH. Bukan bunyi “ah” tetapi di sebut seperti “H.Z” cuma perbezaan pada awalan “A” dan pengakhiran “Z”. Namun “H” jangan dilupakan kerana ianya umpama jambatan pada “A” dan “Z”. Ini adalah suatu propaganda yang cuba diciptakan aku dalam imaginasi yang sedang aku fikirkan kini. Ya, ketika menulis ini. Apabila dicetuskan dan diterbitkan ia seperti formula matematik, tetapi ia tidak juga seperti formula kimia mahupun fizik. Ia adalah gabungan nama. Sudah dapat?

Baik seperti melengah-lengahkan masa ketika ingin merungkai persoalan ini. Mungkin diantaranya sudah dapat meneka. Bismillahirrahmanirrahim. Sebenarnya ia adalah gabungan nama yang terdetik tiba. AH adalah aku sendiri. Aziz Hazmi. HZ? Sudah tentu Hanis Zalikha. Kerana itu tercipta AHZ dan tidak perlu AHHZ. Terlalu panjang. Terima kasih sudi membaca.

Tetapi kenapa entri ini mengenai AHZ?
Aku tidak pasti.

Advertisements

6 Responses to ““kenapa entri ini AHZ?””

  1. suhaidashukor Says:

    obses dah ni. hehehehe

  2. hahaha, adehh. Rilek-rilek derr. Bawak bersabar. Peace ^^

  3. ahahaha…ok per AHZ…teruskan berjuang!!!!!

  4. ko syiok kt hanis z ker. haih.

  5. fndrocka Says:

    untuk sesetengah orang menuis adalah terapi minda.

    menulis bagi aku adalah suatu bentuk komunikasi dan eksperesi..dalam bentuk yang seni

    Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

  6. sweet=)keep it up!huhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: