“andai kata”

Tercipta kata – kata kerana mencari dimanakah muqadimah yang harus dimulakan dalam setiap perbualan dan disusuri dengan perbuatan. Kehidupan kadang – kadang memaksa aku mengenal erti hakiki, namun dalam jiwa sanubari sentiasa menguji mencari cinta sejati.

Andai kata cinta itu fantasi, akan aku pasangkan sayap supaya aku terbang tinggi dan melihat dirinya dalam pelbagai sudut yang aku mahu. Akan aku pasangkan sayap padanya si cinta, tatkala laut bergelora agar aku dan dia terbang tanpa gelora dijiwa. Kerana aku tidak perlu air laut untuk membasahi aku dan dia kerana ini fantasi aku.

Andai kata cinta itu realiti, akan aku perhatikan setiap inci setiap ukuran pada diri aku ini agar tidak memilih yang bukan ternyata ianya adalah aku. Akan aku renangi gelora walaupun tidak sekalipun aku pandai berenang kerana aku merempuhi dugaan dalam kehidupan ini. Kerana air laut membasahkan aku dan kerana air laut menyedarkan aku, inilah realiti dalam dunia.

Andai kata semua orang mampu berkata – kata, tidak akan wujud muqadimah ketika mahu berbicara. Yang tinggal hanya ada kata – kata itu, andai kata.

"diatas itu fantasi dan dibawah itu realitinya"

"diatas itu fantasi dan dibawah itu realitinya"

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: