“jelitawan cinta kosong – kosongkan 3”

Tiap kali aku menterjemahkan kemahuan hati dalam bentuk penulisan, yang pastinya cinta menjadi subjektif utama, maklumlah itulah yang paling ikhlas untuk dilontarkan dalam stanza cinta aku sendiri. Baiklah ketika ini aku cuba meraba – raba (terkebil – kebil) mata aku dengan penyataan ayat yang berhati – hati, mungkin kerana mengantuk namun hati ini sepi haruslah diluahkan di laman maya ini. Kalau seseorang lelaki sanggup mengatakan sesuatu yang terlalu klise, apa yang anda pasti tentang penyataan lelaki – lelaki tersebut? Ya, ini mungkin.

Perkara biasa yang disebut ;

  1. “i akan menang perlawanan ini demi you taw, suka tak?”
  2. “i rasa you adalah perempuan terbaik yang pernah i jumpa”
  3. “hidup i dulu susah tapi dengan adanya you disisi, i semakin berani melangkah”
  4. “i tak rasa you beban, sebab you sempurnakan hidup i”

Bagaimana? Stanza – stanza mat romeo? Itulah kenyataaan. Oh jelitawan yang punyai cinta dan masih mempunyai ruangan hati yang masih kosong, izinkanlah aku untuk mengisi ruangan itu dan percayalah aku tidak sempurna namun aku berusaha mengecapi bahagia seperti yang lain. Kosongkan hati kau agar dapat aku singgah jika itu ketetapan Tuhan dalam persinggahan aku dalam hayat ini.

Aku bukan mat romeo mahu pejantan tegar dengan ayat puitis, namun aku hanyalah manusia biasa yang biasa dipermainkan dan ditinggalkan bersendirian walaupun jatuh bangun hanya ada aku sahaja. Tidaklah aku terdesak namun hati ini meronta – ronta dengan ayat – ayat cinta yang puitis menanti kelibat sang cinta idaman hadir.

Mood : Percaya jelitawan berhati cinta masih berlegar – legar di luar sana.

2 Responses to ““jelitawan cinta kosong – kosongkan 3””

  1. norhidayah Says:

    menarik….

  2. adehhh~..mat romeo..heheh =)

Leave a Reply

