“cinta mendam 2”

Memulakan bicara manis itu indah, sukar digambarkan saatnya aku jatuh cinta dulu. Itupun kerana aku bermulut manis menyusun madah sebelum dilemparkan kepada sang kekasih hati supaya seperti dinamit agar menggegar hatinya, tapi itu dulu. Mungkin kini lebih menjurus kepada penghidupan sendiri sebagai tukang karut di laman maya ini dan kadang – kadang air mata itu menemani, terima kasih air mata lelaki! Bukan kecewa, tapi ianya kemajuan bagi aku untuk melangkah setahap lagi.

Logiknya ketika berkata – kata cinta ;

  1. Jika semua orang menyimpan masa silam, biar aku selaminya bersama kau kerana aku menerima seadanya dan seterusnya biarkan aku bersama di diari masa hadapan kau nanti tika ajal menjemput aku pun tidak mengapa.
  2. Katakan ros merah ini pilihan kau namun aku terbeli ros putih ini. Mengapa? Ros putih ibarat sucinya hatimu dan benarkan aku coretkan sesuatu disitu agar hanya kita berdua ditemukan di syurga nanti. Bawalah ros putih ini juga.
  3. Kau bukan yang pertama dan bukan yang terakhir bagi aku. Yang pertama adalah ibu yang melahirkan aku, yang terakhir adalah Tuhan yang aku anuti tapi kau, kau tidak tergambar dengan kata – kata ataupun tulisan. Kerana hati ini terbeku sejak hadirmu dalam fikiran,jiwa dan raga hingga hadirnya ajalku nanti.

Kalau itulah permulaan tangga – tangga kebahagian, kalaulah seupama cerita dongengan, ianya terlalu mudah untuk menggapai cahaya cinta mendam itu. Baiklah aku daki semula tangga – tangga itu satu per satu.

Mood : Cinta bukan dongengan tapi kesabaran.

One Response to ““cinta mendam 2””

  1. norhidayah Says:

    Cinta bukan dongengan tapi kesabaran.

    khatimah yg sgguh bernas……..:)

Leave a Reply

