“puing-puing”

Di saat begini alangkah bencinya kalau ingin berpatah balik pada keadaan asal, keadaan yang aku mahukan tapi ternyata sudah di hadapan. Di hadapan di mana aku berasa seperti keseorangan melalui pahit manis dalam pencabulan usia dan masa. Terima sahaja.

Di cerca, di permainkan sudah tidak aku cerna dan sudah lali dalam pelbagai situasi hingar – bingar. Halwa telinga aku mendengar namun setiap perkataan yang aku tidak mahu cerna sudah di tapis dan di tepis keluar dari susur galur ruang pendengaran.

Sesekali aku menjerit.. Arghhhh!!
Cuba sekali lagi.. Tak berbunyi

Aku kembali, dalam keadaan separuh normal dan separuh khayal. Entahlah kerana ingin hidup aku begini, mencuba untuk menaiki tangga, tangga – tangga kejayaan hingga jatuh apabila mati kelak..

Seperti puing – puing.

Leave a Reply

