“tak harus kencang berlari”

Supaya aku lebih kuat berlari, aku tak kuat juga.
Cuba berlari – lari dengan kaki asal, tak laju juga.
Bagaimana?

Seandainya aku boleh memilih antara kaki asal dan mesin.
Tetapi kekuatan aku sudah dapat di nilai semua.
Bagaimana?

Bolehkah aku lupakan bagaimana untuk berlari? Mustahil.
Selaju mana aku lari, masih ada memori belum dipadamkan.
Bagaimana?

Aku tidak harus kencang berlari, andainya aku gelisah.
Pabila aku cuba melupakan sesuatu dalam ingatan.
Tak harus.

 

Leave a Reply

