“doaku”

Priya : Kalau nak menangis, aku menangis bersama.
Bunga : Jangan di buat – buat.
Priya : Aku akan menangis walaupun tika kau gembira.
Bunga : Kenapa?
Priya : Nampak bulan kat atas tu tak?
Bunga : Jangan tukar topik, aku tanya dan tolong jawab.
Priya : Tolonglah aku, untuk senyum dan aku jawab pertanyaan kau.
Bunga : Ak.. aku.. aku tak boleh senyum.
Priya : Biarlah aku senyum untuk kau.
Bunga : Kenapa kau buat semua ini?
Priya : Aku sempurna disamping kau. Aku bahagia disamping kau. Aku mahu ka.. kau.. kau.. hadiri hari kematian aku.
Bunga : Apa yang kau cakapkan?!
Priya : Bila aku di takdirkan mati suatu hari nanti..
Bunga : Cukup!! Jangan mati dan jangan tinggalkan aku..!!
Priya : Aku akan mati pabila aku kahwini kau dan ada anak – anak bersama kau nanti. Aku akan mati tua bersama kau, kerana tuhan jadikan kau jodoh aku selamanya.
Bunga : ……….. menagislah bersama – sama aku.
Priya : Ya, aku sedang menangis dan berjanjilah jangan linangkan air mata kau lagi sayang.

Priya : Aku menangis kerana tuhan lahirkan seseorang untuk aku jatuhkan air mata aku ke bumi, tuhan juga membuat aku menangis kerana hidup ini  dan tuhan makbulkan doa aku untuk memiliki kau dalam kehidupan aku. Janjilah kau temankan aku ke syurga kerana aku tidak hiraukan bidadari di syurga.
Bunga : Aku berjanji. Aku akan menyintai kau hingga ke syurga dan jangan biarkan doa kau terhenti disini. Tuhan aku juga berdoa agar aku tidak lalai padaMU.
Priya : Tuhan sedang mendengar doa.

Leave a Reply

