“kepulauan palsu”

Mendaki dan berduri,
Ya Robbi, kuatkan tapak kaki aku ketika mendaki gunung berduri sekiranya tidak memakai apa – apa hanyalah berkaki asal. 

Terdiam dan terkilan,
Ya Robbi, seandainya aku bisa membenci kekasih diamkan aku ketika untuk mengucapkan kebencian syaitan dan sakitkan hati aku sendiri seandainya kekasih itu bahagia.

Doaku dan prinsip pedoman,
Ya Robbi, mufliskan minda aku daripada sebutan cinta serta cabarkan aku karangkan doa dan mengerti erti kesyukuran dalam hari – hari sukar.

Zahirnya sempurna dan batinnya mati,
Ya Robbi, sambungkan nyawa aku andainya zahir sempurna apabila disebut ALLAHUAKHBAR dan tamatkan batin dalaman berserta pengucapan astaghafirullah.

Aku tidur di alam kepulauan palsu dan aku bangun di penghujung alam dunia nyata. Kedua – duanya milik DIA.

Leave a Reply

