“kenapa lalu tapi tak singgah?”

Aku kalau dah bantai tidur memang 24 jam pun boleh, tapi kalau dat time aku ikut selera tidur aku lah. Sebenarnya dah malas nak layan waktu – waktu tidur yang terbalik sekarang, contoh orang tidur malam aku pula tidur siang. Kadang – kadang aku bangun aku harapkan keajaiban dimana sesuatu akan berlaku tidak kiralah di talian telefon atau dimana – mana asalkan aku tahu ada sesuatu sedang berlaku dan ternyatanya adalah melibatkan tentang aku serta realiti yang aku hadapi sekarang. Aku dapat apa yang aku inginkan tapi kadangkala tidak, terasa macam tidak adil pada aku dan menyebabkan aku mengeluh besar serta sedih giler! Nak atau tidak kena mengeluh lah, bukan aku tidak dapat apa yang aku mahukan cuma sedikit kecewa dengan cara aku dapat, sebab selalu dengan cara susah.

Aku macam mana pun kena lah berlagak cool dan tengok orang lain senang dapat apa dowang nak. Itulah kenyataannya, aku sentiasa ada kelebihan cuma kelebihan aku diperkatakan sekarang dan dilupakan esok. Laluan hidup aku lalui kini seperti “kenapa lalu tapi tak singgah?”.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: