“monologku”

“aku bosan melalui hari – hari yang penuh kesedihan neyh, aku diamkan diri tapi kerap kali saja salah, apa aku harus pedulikan cakap mereka? aku tak boleh bersikap immatured sekarang, aku makin tua dan makin dewasa, oh tuhan kau ciptakan keadilan dan kau memahami keadaan yang aku alami ketika ini tapi aku juga disalahkan? aku tak faham apa kehendak kau, disuruh sembahyang aku sembahyang dengan niat yang ikhlas tunduk sujud padamu, mungkin kau menguji kesabaranku bukan? maafkan aku tuhanku, bukan niatku persoalkan akan kau tapi kau telah menguji sekerap yang mungkin, ketika ini aku tidak mati lagi dan mungkin aku mati kelak, mulut aku tak mampu berkata apa – apa lagi hanya tunggu tanya mungkar dan nangkir serta jawapan daripada amalanku.. “

“aku hampir – hampir berputus asa ketika itu tapi dibahagiakan seketika apabila doaku dimakbulkan, mungkin kawan – kawan aku ada disitu dan dapatlah aku meraikan tanpa keseorangan, kini hari demi hari aku rasa jiwa aku kekosongan tanpa seseorang, dulu keseorangan tak pernah aku mengeluh kini aku kerap mengeluh dan aku redha sekiranya tuhan pejamkan mataku ketika ini, kerana aku lelah dengan nafas, jiwa dan perasaanku kini dan bukannya aku meminta – minta cuma aku terasa seperti ia perlu dan suatu hari nanti kita pasti ke sana jua.. ”

Leave a Reply

