“memang dipilih kasih”

“ko kene berlakon lebih natural, apa yang ko buat tadi adalah lakonan kat sini aku nak tengok ko lebih natural.. Apa – apa pun ko memang boleh berlakon dan lagi satu monolog cubalah terbit dari hati sebab aku tahu ko berbakat besar. Aku nak jumpa ko lagi minggu depan dan buat yang terbaik.. “

Ceritanya begitulah, aku pergi audition “pilih kasih”, rancangan terbitan Rosyam Nor dan rancangan ini lebih kurang macam “anak wayang” yang aku hadiri beberapa minggu lepas. Hurm, aku terpilih dalam tiket second chances daripada juri hari itu iaitu Along Kamarudin yang agak tegas dan tersangat berterima kasih kepadanya. Pada mulanya aku tidak terpilih, namun minatnya aku pada lakonan ini membuatkan aku tertanya – tanya kenapa aku tidak terpilih, walhal orang dikanan kiri aku sudah tertanya – tanya dan terpinga mengapa aku tidak terpilih tadi. Aksi aku ketika dipentas rupanya diperhati dan sudah ada yang minat namun nasib tidak menyebelahi.

“tuah ayam nampak dikaki, tuah aku hanya juri itu yang tahu.. haha”, begitulah nasib sangat menyebelahi aku. Terima kasih dan aku bersyukur padaMu tuhanku. Untuk peluang setengah jalan ini tidak akan aku sia – sia akan aku jejaki dalam industri seni ini juga walaupun sukar, oh tuhan dengarlah. Aku meminati bukan kerana aku ingin popular tetapi aku amat – amat sangat meminati untuk berlakon dan menjadi seorang seniman walaupun berkelulusan dalam kejuruteraan awam.

One Response to ““memang dipilih kasih””

  1. lisa ayaa Says:

    congratz!!

Leave a Reply

