“sudahlah”

sudahlah, biarlah, baiklah aku pergi“. Aku akan pergi, tidak tahu berapa lama aku tetap nekad akan pergi dari “dunia dia” yang telah aku jejaki sebelum ini. Tiada yang terbaik, terbaik dalam resah yang sering menganggu setiap jalan perjalanan dan mungkin perjalanan ini membasuh hati dan mindaku yang sedang resah. Ternyata beerti terus untuk aku kuat untuk berkata dan menyakinkan ia sudahlah berakhir.

Ternyata cinta masih tiada dalam kamus hidupku ketika ini, aku redhai dengan takdir dan tegar dengannya. Dahlah cukuplah apa yang sedang dilalui di setiap lorong – lorong yang dipenuhi jalan – jalan buntu dan tiada satu pun yang ada persimpangan untuk selamat. Tidak pernah terfikir olehku untuk tinggalkan dan pergi begitu sahaja tanpa apa – apa pesanan dan mungkin membuat aku berbeza dari pandangannya, aku tidak terfikir akan mengerti hanya seperti ini. Biarlah sesuatu yang hampir jadi itu tidak menjadi, kerana tiada saksi yang menjadi saksi atas nama cinta yang cuba digarap kita berdua. Mujurlah tidak berlaku kerana aku tetap mahukan ia berlaku, (maaflah, kata – kata ini diputar belitkan kerana aku terlalu mahukannya), saksi kita hanya maya dan diklasifikasikan sebagai talian hayat singkat.

Melodi alam sekeliling terasa amat indah apabila ia sentiasa menemani aku ketika ini, biarlah bunyi – bunyian ini bising di telingaku kerana alam ini telah terasa terlalu sunyi, (benarkah?). Sudahlah, alam ini tidak sunyi tetapi alam ini kesedihan dicemari rasa benciku kerana tiada niatku untuk memijaknya lagi. Namun air mata ini telah membasahi lantai alam ini, justeru memaksaku untuk berjalan kerana tidak ingin lumpuh dalam perasaan lara dan hiba.

Sudahlah, selamat tinggal air, udara, angin, apiku….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: