“houri”

Aku mahu, aku mahukan, aku sangat mahukan…. Tetapi andai diperkatakan disini, aku risaukan dia akan tinggakan tulisan ini sebagai debu – debu sahaja. Ya, aku mahu kerana aku mahu segalanya bukan itu dan bukan sementara mungkin semuanya. Kini aku sudah pudar ditelan kerinduaan yang amat dalam dan sangat perlukan perhatiaannya.

Aku “butuh” kepadanya dan aku mungkin tidak dapat merahsiakannya. Secara tiba – tiba bila hati belum membuat keputusan siapa, yang mana, lantas ada  menyuarakan dengan soalan yang sangat membunuh ketika itu jiwa dan roh aku  terpaut pada “dia” yang lain. Ya,terpaut sudah. Wajahnya sangat mengkhayalkan, diselubungi kata – kata yang terpaksa dirahsiakan dan aku dapat membacanya tetapi tidak banyak. Tetapi ternyata aku, aku sedang merindu.

Maafkan dengan dimensi nyata dan maya mengambil kisah adam hawa menjadi tulisan di kertas elektrik ini. Sesungguhnya ia benar kerana akulah penulisnya, merasanya di setiap bulu roma dan kadangkala di sarafku. “Dia” jatuh dari langit tinggi secara tiba – tiba terdampar keseorangan dan dalam sekelip mata di depan mata. Tuhan mengubah haluan hidupnya (aku bersyukur), mati hidup kembali (aku menangis, kerana aku bersyukur) dan memberikan beban yang aku terima dengan hati yang sangat – sangat gembira untuk membantu dia. Tidak mengapa dan tidak mengapa aku tidak pernah merasa ingin begini.

Namun aku berdoa, sekiranya aku hilang ingatan biarlah wajah itu diingati walaupun dalam hidup yang sudah gundah dan berserabut itu. Aku  mohon warkah ini  mengembalikan aku kepada  “dia”  dalam fikiran yang waras, jiwa yang tenang, roh yang lengkap dan hati yang tercipta. AKU MAHU, AKU RINDU, AKU BERSYUKUR dan AKU TERBANG. Lihatlah, tidak pernah sekali “mati” rasa – rasa itu, tidak akan.

3 Responses to ““houri””

  1. waktuwakta Says:

    bertuah kau ada option,

  2. burgerdua Says:

    option untuk menulis blogg, kalo x xde sape taw option menulis neyh

  3. lisa ayaa Says:

    aku tau ker sape “houri” tuh?

Leave a Reply

