“roti canai atau chomey”?

Kol 6.30 kat restoran arwah papa aku, tahun 1997 masa tu darjah 3…. aku, macam biasa habis sekolah singgah kt restoran papa menikmati bihun sup yang panas tetapi disebalik keghairahan mata menikmati asap sup yang panas tadi, mata aku asyik memandang roti canai. Kenapa yer?

Mungkin cara pembuatan roti canai tu yang buat aku tak terlepas pandang, dicanai tepung, lalu dihantarkan ke kuali leper dan direnjis – renjis minyak ke atasnya. Ketika menikmati bihun sup tadi, sekalipun mata aku xberkelip melihat langkah2 membuat roti canai dan roti tersebut di hantar kepada pelanggan. Niat aku hanya untuk menukarkan hidangan yang aku nikmati tadi dengan roti canai tersebut, terasa agak tamak takut tidak dihabiskan kedua – duanya. Hurm, dilindung oleh rambut paras leher rupa yang terlindung dan membuatkan aku tertanya – tanya siapa dia?(aku marah pada rambut dia! Sebab xnampak muka).

Akhirnya, “chomey”!!! owh dialah pelanggan yang memesan roti canai tadi, memang nasib memang Tuhan nak aku melihat roti canai dan pemiliknya. “Kamu memang roti canai atau chomey saya selamanya”.

4 Responses to ““roti canai atau chomey”?”

  1. lisa ayaa Says:

    huuuuu~
    sy manyak suka roti tulur..lgi manyak sidap!

  2. burgerdua Says:

    nanti sy blanja k?

  3. captain tembam Says:

    🙂

    hahahahha cam takde kaitan ajeee ;p

  4. lisa ayaa Says:

    ade kaitan lOl.. roti tulur sama juga itu roti canai..manyak sidap!

Leave a Reply

