Pasang ASTRO katne besh?

Hurm, subjek kali neyh lagi besh dimana kejadian memasang astro dan akhirnya mati dalam keadaan tragik. Bulek (bkn nama sebenar, shrek pon same) seorang mangsa ketika memasang periuk astro, perkara ini berlaku ketika dia sedang melakukan tugasannya di kem “malamwempitpoki” di base “terorist”. Sebelum itu ingin aku kenalkan siapa bulek di hati peminatnya :

Bulek Shrek a.k.a mewrullburic

Tinggi mcm shrek, kulit manusia, tinggal kat paya tapi skrg dh advance kt laut gak (sebab beliau cuba makan kerang bakar, amboi pandai jugak makan erk)….

Ok berbalik kepada cerita pasang astro tadi, ketika kami di kem bulek sering mengadu hidup di paya lebih seronok berbanding di kem, ini kerana di tempat asalnya itu terdapat periuk astro di mana beliau mungkin dapat melihat rancangan kegemarannya iaitu “National Geographic”. Rancangan itu menyebabkan dia sedar akan nama sebenarnya iaitu “OGRE” selain bulek. Beliau bersungguh – sungguh untuk mengagumkan kami (ketika itu aku,alib dan bulek sendiri) bahawa astro banyak manfaat di medan perang, kerana “buhsan” perangainya tidak ubah seperti “berok mat nyer” kami tunaikan permintaan beliau. Ketika kami (alib dan aku) memulakan pemasangan, bulek menjadi mandor bagi arahan pemasangan dan tidak lupa sebelum itu dia telah menghubungi pihak astro malaysia bagi tujuan pemasangan itu.

Hakikatnya permintaan telah tertunai, tetapi dengan bersyarat iaitu hanya channel “STARMOVIES” yang dibenarkan. Bulek menjadi bengong, apakah bendanya starmovies lalu ditanyakan pada kami (alib dan aku) lalu aku menjawab ia adalah sejenis rangakaian channel “patah” (rancangan GAY to be). Muka bulek merah padam seakan – akan marah kerana tidak dapat menonton National Geographic, rupa – rupanya dia malu untuk mengaku yang dia meminatinya. Adoi takut aku kalau dia marah tadi, kemudian kami memasangkan periuk astro dengan rasa “exited” , bulek terkinja – kinja macam (xpe lah,aku dh sebut td)….dalam keadaan sibuk itu, aku merasakan badan aku seumpama retak 2ribu disebabkan alib (berat badak neyh 120kg) yang pasang astro dan menganggap aku yang “chomey” neyh seperti tangga. Tapi demi bulek, aku cuba menahan kesakitan yang amat dalam demi merialisasikan pemasangan astro tanpa decoder. Bulek tidak tahu juga apa itu decoder, aku terangkan padanya decoder itu permainan syaitan lalu bulek faham dan membisu seribu bahasa (munkin si shrek neyh takot kowt?, keluh aku sendirian). Bulek mengarah – arahkan kami supaya berkerja keras lalu tanpa apa – apa sebab datang musuh yang menyorok, merangkak – rangkak, pc tengah hang, memisau bulek dari berlakang…kejadian itu, alib dan aku melihatnya tanpa membunuh musuh tersebut kerana mendapati muka bulek sangat – sangat kelakar!!!!sejak itu kami berbaik – baik dengan musuh, dan mentertawakn bulek…. =)

p/s pasang astro kt cs memang besh!!!!

2 Responses to “Pasang ASTRO katne besh?”

  1. waktuwakta Says:

    haha! bodoh sial, aku juga mahukan kerang bakar yang fresh dari paya. Baru aku paham apa yang selama ini korang maksudkan dengan ‘pasang astro’. Lama tak balik barangkali.

  2. lisa ayaa Says:

    haha~
    seyes…
    klaka gler..asek tergelak2 jek..hampeh tol si TENGS nih..

Leave a Reply

