“gadis dari tingkat empat?”

"gadis dari tingkat empat"

Istilah mati sangat2 kejam, istilah hidup sgt2 dukacita. Mengapa? Faham tak hidup mati ni kerja TUHAN? Kenapa ditanyakan semua persoalan yang anda tahu? Manusia diciptakan sebagai manusia bukan haiwan, tumbuhan, mainan….tapi manusia.

Faham tak jatuh kat mana2 sakit? Jatuh cinta akan sakit hati kalau putus, jatuh ditimpa tangga akan menerima malang, jatuh akhlak akan hilang moral dalam persepsi hidup…. Jatuh pada anda pelbagai bukan? Bermacam – macam tetapi “GADIS DARI TINGKAT EMPAT” terjatuh dari tingkat berkenaan tanpa sebarang orang sedari, ada yang mengetahui ketika itu TUHAN dan makhlukNYA itu.

Kalau jatuh dah macam tu, sakit macam mana? Sakit adalah musibah, sakit adalah kurniaan, sakit adalah perhatian dan sakit pemberiaan TUHAN kepada umatnya supaya harus tabah menerima semua musibah. “GADIS DARI TINGKAT EMPAT” punyai penyakit, tidak kronik tetapi menyebabkan dia mengalami gangguan dalam dirinya (aku berkata mungkin, kerana andaian). Setelah di tanya, dia mengalami tekanan darah rendah, ketika dia menghayati harinya pada pandangan di tingkat empat dia merasakan sesuatu menggangu kekuatan tenaganya. Hilang dalam pandangan nyata tubuh dan jiwanya melangkah ke alam nyata dan maya. Diantara hidup mati, jatuh dan sakit, nyata dan maya akhirnya, jatuh dari tingkat empat….

Tidak mati, kerana “ALLAH MAHA BERKUASA”, tuhanNYA memberikan dia nafas di alam nyata dan maya. TuhanNYA juga memberikan penghidupan baru, walaupun mati dianggap kejam tetapi dia menganggap dekat dengannya, walaupun hidup dianggap dukacita tetapi dia menganggap bahagia dalam kekusutan.

“GADIS DARI TINGKAT EMPAT” Tuhan kamu menyayangi kamu, memberikan penghidupan baru dan ketahuilah beza peluang mati kamu ketika itu 99% tetapi tidak dicabut nyawa kerana Tuhan percaya kepada “mati” kepada penyakit kamu dan bukan “mati” kerana jiwa kamu….

Advertisements

4 Responses to ““gadis dari tingkat empat?””

  1. lisa ayaa Says:

    tuhan maha besar..maha kuasa..demi allah..aku nangis bace cite nih..Dia yg berikan peluang kedua tok kita ubah kehidupan ini..

  2. burgerdua Says:

    kamu lah gadis neyh~

  3. waktuwakta Says:

    :O

  4. poor my dear fwen..
    hope she will get well soon..
    luv ya lz 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: